24 ur Le Mansa 2014
02. julij 2014
24 ur Le Mansa je ena izmed najtežjih dirk na svetu in pri rolanju ni nič drugače. Mnogo ljudi se tekmovanja udeleži kot člani ekipe 10 tekmovalcev, le 120 pa jih sprejmejo v Solo kategorijo. V Solo kategoriji mora en sam tekmovalec v 24 urah prerolati kar največ kilometrov. Seveda pa tudi za temi samostojnimi gladiatorji stoji ekipa. Naš klub je imel v letu 2014 na Le Mansu 24 ur rolanja tekmovalca Petra Koreza, ki mu je v boksih pomagal Črt Lukančič Mori.
Oba sta v Le Mans pripotovala že v četrtek in se temeljito spočila, kar se je kasneje izkazalo za izredno pomembno potezo, saj so v kampu sosedje ponočevali do četrte ure zjutraj. Najbrž je bil to del taktike, saj je bilo skupinic več in so se trudile zganjati kar največ hrupa, ter s tem prisilile slabši spanec tudi pri konkurenčnih ekipah. Peklenska noč se je končala ob 10. uri zjutraj, ko sta Peter in Črt po zajtrku prevzela startne številke ter se nato malce ustavila tudi na sejmišču, ki je organiziran ob tako velikih tekmovanjih. Ogledu je sledila udeležba na Rolerski Paradi, na kateri se je na veliko odsekih ustavljalo, kar ni bilo ravno po godu večini tekmovalcev. Potem sta v šotoru pojedla še obrok paste, nato pa je Peter že odšel na kvalifikacije za čim boljše startno mesto. Seveda je kvalifikacije odpeljal s precej rezerve, kljub temu pa je bil na koncu nekje v sredini startne vrste. Deževati je začelo že pred startom, tako da je bila steza mokra in je razen krajših prekinitev deževalo vse do cilja.
Start tekme je bil ob 16.00, ko so se tekmovalci čez stezo podali bosi, si obuli rolerje in nato čim hitreje startali. Najboljšim je to uspelo v 15 sekundah, Peter pa si je svoje Bont Vaypor rolerje rajši dobro zavezal, kar se mu je na koncu obrestovalo, saj je tekmo zaključil povsem brez žuljev (kljub temu, da so bile noge vseh 24 ur mokre). Po startu je Peter prehiteval počasnejše tekmovalce in tako v nekaj krogih napredoval praktično med sredino tekmovalcev. Z nespremenjenim tempom je nadaljeval praktično 11 krogov (oziroma 2 uri) ko je odšel na prvi krajši počitek. V tem 15 minutnem počitku je zamenjal rolerje s Powerslide Phusion 4 in Bont Mayhem koleščki, ki so na mokri podlagi zagotavljali precej več oprijema kot Matter G13, ki jih je imel na Bont Vaypor rolerjih. Prav tako si je pri tem napolnil zaloge hrane in pijače, nato pa je naslednji krog odpeljal kot svoj najhitrejši krog na dirki (z 10:15.663). Do naslednjega večjega postanka pri štirih urah vožnje je Petru uspelo narediti še dodatnih 10 krogov, Črt pa je v boksih poskrbel za čiščenje ležajev, sušenje nogavic in seveda pripravo toplega obroka, ki ga je Peter ob naslednjem nekaj manj kot 30 minutnem postanku pojedel. Obrok je bil tudi tokrat sestavljen iz tortelinov in piščanca v smetanovi omaki s sirom. Po štirih urah je bil Peter na odličnem 12. mestu, vendar je nato zaradi dežja in vetra nastopila manjša kriza, saj so bili časi na krog precej spremenljivi. Kljub temu pa so se izboljšali, ko so na stezi prižgali reflektorje, ki so omogočili Petru novo doživetje rolanja v umetni svetlobi.
Peter je skozi celotno dirko peljal najhitreje po hribu navzdol, kjer je odlično speljal tudi precej ostre zavoje, ki so bili v mokrem še posebej zahtevni, vendar je bil nato počasnejši v vzponu, ki ga je premagal kar 72-krat.
Po šestih urah je sledil samo 5 minutni postanek, zgolj za ponovno menjavo rolerjev in dopolnitev zalog, ki pa je zaradi svežih ležajev in boljšega oprijema Bont Mayhem koles ponovno poskrbel za relativno hitrejše in konstantnejše čase. Okrog polnoči pa je sledil malce daljši počitek, saj si je pred tem Peter našel skupino sotekmovalcev, s katerimi so odpeljali nekaj izredno hitrih krogov. Peter je zrak rezal na spustih, nato pa v zavetrju počival na vzponih. Kljub temu, da mu je skupina dvignila moralo, je bil prisiljen v 40 minutni počitek že pred načrtovanim. Tudi po počitku in obrokom skute z arašidi in marelične marmelade mu ni uspelo nadaljevati v hitrih krogih, zato sta se s Črtom odločila za skoraj 2 urni počitek. Takrat je Peter padel na 30. mesto v svoji kategoriji, vendar sta se oba zavedala, da bodo preostali tekmovalci spali v bolj zgodnjih urah.
Takoj po počitku je Peter nanizal 7 hitrih krogov, nato pa po 20 minutnem počitku še dodatne 3 počasnejše, s čimer je pridobil kar 9 mest in se je nato na malce več kot urnem počitku lahko v miru spočil. Kljub skoraj 1 urnemu počitku pa se je utrujenost že precej poznala, in naslednji urni počitek je sledil po 5. krogih (malce več kot 1 uro vožnje). V tej utrujenosti so postali tudi ostri zavoji na spustih pravi izziv, vendar je Petru tudi do konca uspelo zdržati brez padca ali kakšne večje napake.
Okrog poldneva je bila utrujenost že prevelika in leteči obrok pleskavice s sirom in majonezo v chiabati je dodal zgolj še en dodaten krog, vsekakor pa je dvignil moralo. Peter se je zato odločil za daljši počitek praktično do izteka časa, ter se precej spočil. Poteza se je pokazala za idealno, saj je šel na počitek na 22. mestu, ob skoraj identičnem času kot preostali tekmovalci, do 19. mesta pa je imel zgolj 2 kroga zaostanka. Začelo se je živčno, saj sta tekmovalca na 24. in 23. mestu stopila prej na progo in začela manjšati zaostanek. Zato se je Peter skoraj dve uri pred koncem odločil, da bo naredil še nekaj krogov po praktično suhi stezi, ki pa je bila suha zgolj en krog, nato pa je ponovno začelo močno deževati. Peter je po počitku delal izredno hitre kroge s čimer si je v 1 uri praktično prirolal 19. mesto. Kljub temu pa je bila utrujenost prevelika, zato je po kratkem nekaj-minutnem postanku še predzadnjič zagrizel v startni vzpon in zadnji svoj krog končal 40 minut pred iztekom časa, kar je bilo takrat dovolj za 19. mesto. Konkurenti pa so na našo žalost uspeli narediti še 2 kroga ter tako je Peter končal svoj prvi 24 urni Le Mans z 72 krogi, oziroma 301.2 km, na odličnem 23. mestu v Solo razvrstitvi. Kar je še bolj zanimivo, uspelo mu je prehiteti tudi nekaj večjih ekip, saj je končal na skupno 408. mestu med več kot 530 ekipami (med katerimi so bili tudi Solo tekmovalci).
Po koncu preizkušnje sta si naša člana ogledala še podelitev pokalov najboljšim, pospravila šotor, ter odšla v hotel na zaslužen počitek, saj sta naslednji dan že odpotovala domov.
Na tem mestu bi se radi zahvalili vsem, ki so nam v letošnjem letu pomagali tako finančno kot materialno. Med drugimi so to:
- Zavarovalnica Vzajemna d.d.,
- Tiskovna agencija MOREL (www.morel.si),
- www.bont.si in
- portal www.rolanje.eu.